DSC_0075_renamed.jpgSzeptember 5-én a Bartók Béla úti Hadik Kávéház egy különleges rendezvénynek adott otthont. A meleg nyári estén a már elhunyt Gajdov Géza műveit csodálhattuk meg egy rendhagyó kiállítás keretében. A gondosan elrendezett művek a galéria folyosóján és egyetlen termében voltak láthatóak. Előbbi helyiség falát a művész által komponált fekete-fehér grafikák díszítették, míg a belső teremben inkább a kék szín dominált alkotásaiban.

A kiállítás címe is rendkívül találó volt, ugyanis az elegánsan berendezett kávéház galériáján elhelyezett képek olyan hangulatot sugalltak, mintha tényleg a jelen valóságán túl egy másik világba látogattunk volna el. Az esemény megnyitóján Sinkó István képzőművész is boncolgatta az elsőre talán furcsának tűnő címet.

DSC_0060_renamed.jpgGajdov Géza munkáiban sokszor visszaköszön életpályája, és aki ismerte őt személyesen, annak számára képei minden bizonnyal egyértelmű mondanivalót hordoznak. Laikusként én ezeket nem ismerem, de alkotásainak különös hangulatát magam is éreztem. Színeket szerető emberként a galéria termében látott festmények vonzottak inkább, és igen, engem a művész által használt kék szín fogott meg. Bár nem feltétlenül értettem a képek mondanivalóját, valahogy mégis jó volt rájuk nézni.

Mivel nem vagyok hozzáértő, beszéljenek helyettem inkább a kiállításról készült képek. Annyit azonban hozzáfűznék: Fontos tudni, hogy a sokat szidott kortárs képzőművészetben igazi gyöngyszemek is akadnak.DSC_0048-2_renamed.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szubjektiva.blog.hu/api/trackback/id/tr794775710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása